La CUP demanarà al ple de l'ajuntament que declari Palautordera moralment exclosa de la constitució espanyola.

Aquesta setmana i coincidint amb la data del 10 de juliol, en què es va celebrar la gran manifestació a Barcelona amb el lema 'som una nació i tenim el dret a decidir' la CUP de Palautorderà entrarà una moció per a declarar el municipi de Santa Maria de Palautordera moralment exclòs de l’àmbit de la Constitució Espanyola i de rebuig a la sentència del Tribunal Constitucional espanyol contra l’Estatut d’Autonomia de Catalunya. A la moció la moció que presenta la CUP demanem:
Primer.- Mostrar el rebuig de l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera a la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut i manifestar que el Ple d’aquest ajuntament només acata la voluntat que emana de la ciutadania.
Segon.- Declarar, una vegada més, que el dret a l’autodeterminació és un exercici eminentment cívic i democràtic que ha de ser reclamat i defensat des de totes les institucions que emanen de la voluntat popular i, molt particularment, des dels ajuntaments entesos com  l’administració més propera a la ciutadania.
Tercer.- Prenent com a model l’acord adoptat per l’Ajuntament del Port de la Selva des d’aquesta corporació municipal creiem arribat el moment de qüestionar la sobirania espanyola sobre Catalunya i, com a representants legítims dels nostres veïns, acordem declarar el municipi de Santa Maria de Palautordera moralment exclòs de l’àmbit de la Constitució Espanyola, en un gest conscient d’afirmació nacional i democràtica, de resposta a aquesta sentència humiliant.
Quart.- Així mateix, cridem els veïns de Santa Maria de Palautordera i els ciutadans i ciutadanes de tota la nació catalana a participar massivament als actes públics en defensa de l’exercici del dret d’autodeterminació del poble català.
Cinquè.- Comunicar l’adopció d’aquests acords a les entitats municipalistes de Catalunya, al Parlament de Catalunya, al Govern de la Generalitat de Catalunya, al Govern de la Generalitat valenciana, al Govern de les Illes Balears, al Govern d’Aragó, i als governs de l’estat espanyol i francès.

Santa Maria de Palautordera a 11 de juliol del 2011